søndag den 9. december 2012

Julekjoler til pigerne.

Jeg griner lidt indvendig mens jeg skriver dette indlæg :o)))) Min mor syede ofte ens tøj til min søster og jeg da vi var små. Jeg husker det både som sjovt og trælst. Nu sidder jeg selv og syer ens kjoler til vores piger ;o) Sådan er der så meget :o)


Det er mønsteret på den velkendte Elsebeth Gynther spencer jeg har brugt. Kjolerne er syet i en mørkelilla babyfløjl.


Skråbåndene valgte ikke at drille mig, så det har egentlig ikke taget ret lang tid at sy kjolerne.


Bluserne er fra Freds World, Green Cotton. Lækre kvaliteter af bomuld, der holder farverne vask efter vask :o) Modellerne er lidt forskelligt udformet, men ser umiddelbart ens ud :o)


Ens kjoler eller ej, jeg glæder mig nu til at komme mine to piger i kjolerne juleaften :o)

6 kommentarer:

  1. Hvor er de søde... og dejligt med flinkt skråbånd. ikke altid man er så heldig :-)
    nu har du jo også en del erfaring med modellerne, så mon ikke det hjælper!
    her bliver det vist ikke til hjemmestyret tøj i år...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Tina :o) Flinkt skråbånd er noget der duer ;o) Jeg tror også kjolerne er de sidste i noget tid jeg syer, trænger til at prøve andre modeller. Nogle foreslag ???
      Havde jeg ikke været på barsel var det næppe blevet til ens hjemmesyede julekjoler.....

      Slet
  2. Sikke en dejlig blog du har! Fandt dig hos Laralil. Skynder mig at melde mig som fast læser!
    Kh viola

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Viola.

      Velkommen til :o) Tak for blog-ros, din blog er bestemt heller ikke tabt bag en vogn. Dine bukser i alverdens stoffer er super fine :o) Hvor har du mønsteret fra ???

      Kh Anette

      Slet

Det er altid dejligt at få en kommentar med på vejen :o)