tirsdag den 1. april 2014

Malkekoen med det problematiske yver.....

Godten var slet ikke i tvivl om, hvad hun skulle være til fastelavn i år..... Mutti her havde i sit stille sind håbet, at jeg skulle muntre mig med endnu en prinsessekjole. Prinsessekjolen fra sidste år er forlængst blevet for lille.

Men sådan skulle det ikke være i år. Hun ville være en ko, "Sådan en rigtig ko med yver, Mor". Jeg fandt et mønster på en jumpsuit ved Stof 2000 og syede jumpsuiten op i ko stof købt ved Stof og Stil.


Jeg klippede ørene og fandt hurtigt ud af, at det ikke var ligegyldigt hvor på hætten de skulle placeres. Ovenpå hovedet lignede det en hare, lidt længere ned lignede det en hund, først da de kommer helt ned på siden af hovedet begyndte det at minde om en ko.


Bagstykket på mønsteret skulle have lagt til fold, men det undlod jeg for at have en søm, at kunne sy halen fast i :o)


Hårene i enden af halen er bomuldsgarn der er syet med ind i sammensyningen af halen.


Det var tilsyneladende ret vigtigt for Godten, at koen fik et yver, "som jeg kan svinge med" ;o) Det tog noget tid, at kommer på den gode idé til hvordan jeg bedst fik lavet et yver så man ikke var i tvivl om hvad det var. Jeg overvejede kortvarigt en rengøringshandske, men de fandtes kun i blå eller gul. Og et 5 pattet yver, eller et yver hvor patterne sad på stribe...... Arj det gik ikke. Jeg endte med at hækle et yver, stoppe det ud med fiberfyld og så sy det på kostumet. 

Godten nåede så, at blive helt "yver-forskrækket"..... For folk omkring hende kunne mærkeligt nok, ikke lade være med at grine når de så hende i kostumet. Det endte som med en "Note to self"..... Godten havde kostumet på i 10 minutter, så kunne hun ikke klare mere...... Øv bøv, dén ko blev alligevel lidt for vellignende ;o)


Svesken derimod befandt sig vældig godt i sit kostume som Mariehøne. Dejligt at kunne genbruge, spændende om hun vil være veludrustet malkeko om nogle år ??? Jeg har da lov at håbe ;o)

2 kommentarer:

  1. Ha, ha, du har da lært lidt om koens anatomi.
    Men du gør da i hvert fald noget ud af det, flotte kostumer du har lavet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det har altså også givet nogle gode grin :o) Og lærerigt har det også været. Jeg elsker jo de fastelavnskostumer Bodil ;o)

      Slet

Det er altid dejligt at få en kommentar med på vejen :o)